5. mars 2017

Er du ikke litt for gammel for det der?

"Er du ikke litt for gammel for det der", eller "Æsj, hva skal du med det" er ting vi hører titt og ofte når vi er ute på messer og arrangementer. Dette blir ofte uttrykt av foreldre, eller kvinnelige kjærester (beklager damer).
Jeg må si at jeg blir lei meg når jeg hører disse ordene. Både fordi disse menneskene indirekte snakker ned om mitt levebrød, men mest av alt fordi jeg synes synd på dem. Hvordan er det å gå gjennom livet uten å kunne glede seg over å leke i hverdagen? Og hvorfor er det ikke like akseptabelt å bruke penger på en tryllestav, en figur eller annet merchandice som å kjøpe enda en sportstrøye. For er det noe vi nordmenn er glade i så er det sportsutsyr (selv om ikke alle er like flittige brukere av det). Selv må jeg innrømme at jeg lettere bruker penger på mat og godteri enn på å kjøpe materielle ting til meg selv (som forsåvidt ville være både sunnere og ville vart adskillig mye lenger).
Alle har vi våre interesser og ting vi ønsker å bruke de hardt opptjente pengene våre på, enten det er dyre merkeklær, sportsutstyr, eller samleobjekter fra TV, spill og film. Det er diversiteten som gjør denne verdenen så spennende å leve i. I stedenfor å dytte dine egne fordommer over på andre, prøv heller å åpne ditt sinn og se moroa i det din kjære interesserer seg i.
Så min oppfordring til alle der ute er "Donˋt grow up, Itˋs a trap"! Utforsk verden, lek og ha det gøy.

Ingen kommentarer:

Blogglistenhits